לימין הממשלה – הרצוג: דורש ממזכ"ל האו"ם גינוי ללא תנאי

איתי גדסי No Comments on לימין הממשלה – הרצוג: דורש ממזכ"ל האו"ם גינוי ללא תנאי

מתייב לימין הממשלה: על רקע המערכה המדרדרת ברצועת עזה | משגר ראש האופוזיציה יצחק הרצוג מכתב ךמזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש | במכתב דורש ההרצוג גינוי ללא תנאי, מי שאשם במצב ההומניטרי זה חמאס ולא אף אחד אחר

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, פנה הערב בדחיפות לאור ההסלמה ומתוך התגייסות למען אזרחי ישראל בעוטף עזה במכתב למזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, בדרישה לגינוי פומבי של האו"ם כנגד פעולות הטרור התוקפניות של ארגון חמאס ויתר ארגוני הטרור ברצועת עזה כנגד אזרחי ישראל בעוטף הרצועה.

"בשעה 07:00 בבוקר, יום שלישי 29 במאי 2018, נחתה פצצת מרגמה שנורתה מרצועת עזה בחצר גן ילדים של יישוב ישראלי סמוך לגבול. אילו נחתה פצצת המרגמה חצי שעה לאחר מכן, כשילדים היו משחקים, התוצאות היו הרסניות. זה היה אחד ממטחי פצצות המרגמה שנורו אל עבר היישובים האזרחיים הישראליים, כשמשפחות הלכו לבתי הספר ולעבודה." כתב הרצוג במכתבו למזכ"ל האו"ם.

הרצוג הוסיף כי, "המעשה המחפיר הזה דורש גינוי גלוי וללא תנאי מצד הרשויות הבינלאומיות הגבוהות ביותר. נראה שחמאס וקיצונים חמושים אחרים ברצועת עזה מתרשמים שתמיד ישראל היא שתיקח עליה את עיקר האשמה הבינלאומית בעימות מזוין, ללא תלות במאמצינו הנרחבים לצמצם את הפגיעה באזרחים, או השימוש הציני והמכוון של אובינו לשים אזרחים בקו האש. נראה שהתרשמות זו באה לידי ביטוי בתגובתן הבלתי מאוזנת של מדינות רבות להפגנות האלימות, המתואמות של חמאס, בשבועות האחרונים. לתגובה זו, ילדים ישראלים משלמים עכשיו את המחיר."

הרצוג התייחס לאפשרות של סבב לחימה חדש בעזה ואמר: "אם הקהילה הבינלאומית לא תשמיע את קולה בתגובה למתקפה של היום על אזרחים ישראלים, היא עלולה לסכן את תחושת העונש של חמאס, ולתת לחמאס תמריץ נוסף לגרור אותנו לסכסוך לא רצוי, מיותר ויקר."

ראש האופוזיציה התייחס למשבר ההומניטרי ברצועה ואמר כי, "ברור שהסיבה המרכזית למשבר ההומניטארי בעזה היא פעולות של חמאס ותומכיה באיראן, המעדיפים להיצמד בעקשנות למחויבותם להשמדת ישראל, במקום לפתח את רצועת עזה לטובת תושביה."

הרצוג סיכם את מכתבו כי, "על חמאס לשמוע בבירור ובאופן חד משמעי גינוי חריף מצד הקהילה הבינלאומית, הקובע כי פעולותיו אינן מקובלות לחלוטין ותומך בזכותה של ישראל להגן על אזרחיה."



0 תגובות